Cnoc an Chonnaidh, Muineachán, H18 W897

+353 (0) 47 72344

eolas@oiriall.ie

Tréimhse mheastóireachta: Meán Fomhair 2023-2026

Dáta Eisiúna: Meán Fomhair 2023 

Dáta Athbhreithithe: Bealtaine 2026

                                                                                                

Sprioc 1: An Ghaeilge

LÁIDREACHTAÍ A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

  • Faigheann daltaí marcanna arda sa Ghaeilge sna scrúduithe stáit, go speisialta sa scrúdú béil,  bliain i ndiaidh bliana
  • Labhrann gach múinteoir Gaeilge go líofa agus tá siad breá toilteanach í a labhairt i rith an ama
  • Múintear na hábhair uilig trí Ghaeilge seachas na teangacha
  • Tá toil mhór ag na daltaí don Teanga

 

RÉIMSÍ A BHFUIL FEABHAS DE DHÍTH

A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

  • Caighdeán Gaeilge labhartha
  • An teanga sa chlós agus sna pasáistí
  • Roinnt daltaí atá lag go hacadúil ag fágáil na scoile mar tá siad ag streachailt leis an teanga chumarsáide anseo.
  • Tacaíochtaí teanga easnamhach
  • Ní bhfuair daltaí áirithe an bua ar chaint na Gaeilge ó bhí na scoileanna druidte le srianta Covid 19.

 

SPRIOCANNA FEABHSAITHE

 

  • Gaeilge labhartha na ndaltaí a shaibhriú
  • Daltaí a spreagadh chun Gaeilge a labhairt eatarthu féin
  • Tacú agus cuidiú le daltaí atá ag streachailt le líofacht sa teanga
  • Díriú ar leabhar úr téarmaíochta COGG agus cóip a bheith ag na sóisir uilig

 

DIMINSEAN

  • Foghlaim agus Teagasc

 

RÉIMSE

  • Eispéiris na bhfoghlaimeoirí

 

CAIGHDEÁIN

  • Faigheann na scoláirí deiseanna chun na scileanna agus na dearcthaí atá riachtanach don fhoghlaim ar feadh an tsaoil a fhorbairt

 

RÁITIS AR CHLEACHTAS ÉIFEACHTACH

  • Is féidir le scoláirí, le treoir éigin, na scileanna a foghlaimíodh i gcomhthéacs amháin a aistriú go comhthéacs eile agus iad a chur i bhfeidhm.

 

GNÍOMHAÍOCHTAÍ LE DÉANAMH CHUN NA SPRIOCANNA A BHAINT AMACH

 

  • Cainteanna ó aíonna aitheanta sa Seomra Físchomhdhála
  • Caint mhealltach, spreagúil faoi stair, coimhthéacs agus tábhacht na teanga a chur faoi bhráid na scoláirí
  • Pléghrúpaí fá ról na Gaeilge ag leibhéal ranganna agus ag leibhéal scoile a eagrú
  • An scoil a bheith páirteach i níos mó gníomhaíochtaí Gaeilge – lastigh den scoil san áireamh.
  • Ceardlanna teanga a eagrú
  • Foclaíocht cheisteanna scrúduithe a shoiléiriú

CÉ ATÁ FREAGRACH

 

  • Roinn na Gaeilge agus Múinteoirí Eile Ranga
  • Bainistíocht
  • Tréadchúramóirí agus an Coiste Teagaisc agus Foghlama
  • An fhoireann teagaisc
  • Múinteoir le ceapadh
  • Múinteoirí Ábhair

 

FRÁMA AMA DO GHNÍOMHÚ

 

2023-26

 

CRITÉIR RATHA

 

  • Na daltaí a speagadh agus a chur ag machnamh faoi ról na Gaeilge ina saol ag súil leis go mbeidh níos mó fonn orthu í a labhairt – suirbhe eile a chur orthu
  • Go ndéanfadh na daltaí sealbhú ar fhrasaí coitianta Gaeilge chun iad a bheith compordach ag caint i suímh neamhfhoirmeálta
  • Go labhrófar níos mó Gaeilge i dtimpeallacht na scoile.

 

Sprioc 2: Tinreamh

LÁIDREACHTAÍ A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

  • Labhrann Tréadchúramóirí nó/agus Cinn Bhliana le daltaí nuair a aithnítear patrún asláithreachais ann.
  • Cuireann an rúnaí téacs abhaile go laethúil ag 9.30 ag tabhairt le fios go bhfuil dalta as láthair an mhaidin sin agus nach bhfuil sin mínithe.
  • Pléann Ceann Bliana na chéad bhliana an tábhacht a bhaineann le freastal sásúil le tuismitheoirí ag cruinniú eolais thuismitheoirí na chéad bhliana luath sa bhliain.
  • Polasaí nua faofa

 

RÉIMSÍ A BHFUIL FEABHAS DE DHÍTH

A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

  • Mionlach daltaí ag dul ar laethanta saoire le linn am scoile
  • Níos mó tinnis thart (tinneas tromchúiseach go minic)
  • Níos mó imní agus struis i measc an phobal daltaí
  • Scéal ón Fheidhmeannacht na Seirbhíse Sláinte roinnt uaireanta le linn na bliana chun daltaí a chur ar an eolas má bhí teocht, fiabhras nó casacht orthu, iad fanacht sa bhaile
  • Plé níos cuimsithí le tuismitheoirí ar an ábhar seo de dhíth

 

SPRIOCANNA FEABHSAITHE

 

  • Leibhéal freastail na ndaltaí a ardú chun leanúnachas na foghlama a threisiú.
  • Leibheál feasachta a ardú sa phobal scoile i gcoitinne faoi fhreastal sásúil scoile.
  • Gaol níos fearr a chothú le tuismitheoirí sa dóigh go mbeidh siad ag comhoibriú linn ar an ábhar seo.
  • Tabhairt ar thuismitheoirí a bheith níos rannpháirtí i bhfreastal sásúil a gcuid páistí

 

DIMINSEAN

  • Ceannaireacht agus bainistíocht

 

RÉIMSE

  • Ceannaireacht ar fhorbairt na scoile

 

CAIGHDEÁIN

  • A bheith i gceannas ar rannpháirtíocht na scoile i bpróiseas leanúnach féinmheastóireachta

 

RÁITIS AR CHLEACHTAS ÉIFEACHTACH

  • Aithníonn an príomhoide, an príomhoide tánaisteach (na príomhoidí tánaisteacha) agus ceannairí eile sa scoil gur cuid ríthábhachtach dá ról ná pleanáil ghíomhaíochta le haghaidh feabhsúcháin a threorú agus a bhainistiú. Tá siad ag obair lena chinntiú go gcuirtear pleananna feabhsúcháin i ngníomh ar bhonn scoile uile.

 

GNÍOMHAÍOCHTAÍ LE DÉANAMH CHUN NA SPRIOCANNA A BHAINT AMACH

 

  • Comhordaitheoir faoi leith tinrimh a cheapadh chun plé le tuismitheoirí agus le daltaí.
  • Litir a chur chuig tuismitheoirí luath sa scoilbhliain ag cur béime ar fhreastal sásúil agus ag míniú a thábhacht.
  • Cur i láthair cumhachtphointí a réiteach agus a chur faoi bhráid na scoláirí
  • Leibheál tinrimh a lua le tuismitheoirí ag cruinnithe tuismitheoirí agus sna tuairiscí ag dul abhaile chun béim a chur ar an cheangal leis an fhoghlaim.
  • Glaoch a chur abhaile má bhíonn daltaí as láthair trí lá i ndiaidh a chéile
  • Béim a chur ar thábhacht tinrimh ag gach seisiún eolais tuismitheoirí eg. an tSraith Shóisearach  (2 bl) Idirbhliain (3 bl), roghnú ábhair Ardteiste (4ú bl)
  • Tuismitheoirí  freagrach as cultúir a neartú go dtagann a gcuid páistí ar scoil gach lá agus go bhfuil tuismitheoirí freagrach as míniúchán sásúil a thabhairt ar asláithreachas agus ar dhrochhoncúlacht don scoil
  • Luach saothair mar theastas nó litir a bhronnadh ar scoláire le sárfhreastal níos minice sa bhliain

 

CÉ ATÁ FREAGRACH

 

  • Príomhoide
  • Bainistíocht
  • Tréadchúramóirí
  • Múinteoirí Ranga agus lucht na hoifige
  • Cinn Bhliana
  • Na múinteoirí a chuireann seisiúin eolais faoi bhráid tuismitheoirí
  • Na tuismitheoirí
  • Tréadchúramóirí, Oifigeach Tinrimh agus lucht na hoifige

 

FRÁMA AMA DO GHNÍOMHÚ

 

2023-26

 

CRITÉIR RATHA

 

  • Na daltaí a speagadh agus a chur ag machnamh faoi ról na Gaeilge ina saol ag súil leis go mbeidh níos mó fonn orthu í a labhairt – suirbhe eile a chur orthu
  • Go ndéanfadh na daltaí sealbhú ar fhrasaí coitianta Gaeilge chun iad a bheith compordach ag caint i suímh neamhfhoirmeálta
  • Go labhrófar níos mó Gaeilge i dtimpeallacht na scoile.

                                                              

Sprioc 3: Scileanna Cumarsáide

LÁIDREACHTAÍ A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

  • Gnásanna obair ghrúpa seanbhunaithe sa scoil
  • Cóhort daltaí an-chairdiúil agus an-mhúinte sa scoil
  • Daltaí toillteannach tabhairt faoi aon mhódhanna foghlama a chuirtear faoina mbráid.
  • Traidisiún againn i gcomórtais chaint phoiblí agus i gcomórtais díospóireachta

 

 

RÉIMSÍ A BHFUIL FEABHAS DE DHÍTH

A AITNÍODH SAN FHÉINMHEASTÓIR-EACHT DEIRIDH

 

 

  • Roinnt daltaí caillte maidir le tuiscint chuspóir an taisc in obair ghrúpa
  • Iarmhairtí Covid agus tionchar na meán diúltach agus dochrach
  • Níl obair ghrúpa corruair chomh héifeachtach is ba ghnách leis a bheith.
  • Atmáisfear roinnt ranganna an-chiúin le cúpla bliain anuas agus scoláirí ag brath barraíocht ar an mhúinteoir mar thoradh

 

SPRIOCANNA FEABHSAITHE

 

 

  • Leibhéal litearthacht béil agus feasacht fóinéimeach daltaí a shaibhriú
  • Spriocanna soiléire a leagadh amach d’obair ghrúpa agus do ról gach dalta sa ghrúpa.
  • Cumarsáid idir daltaí sa seomra ranga a fheabhsú sa dóigh go mbeidh scoláirí níos rannpháirtí i ranganna ó bhéal
  • Muinín a thabhairt do dhaltaí chun bheith ag caint, ag plé agus ag léamh os ard chun an fhoghlaim a fheabhsú.
  • Tacú le daltaí éirí cleachtaithe lena nguth féin agus bheith compordach leis.

 

DIMINSEAN

  • Teagasc agus foghlaim

 

RÉIMSE

  • Cleachtas aonair na múinteoirí

 

CAIGHDÉAN

  • Roghnaíonn agus úsáideann an múinteoir cuir chuige teagaisc atá oiriúnach do na hintinní foghlama agus do riachtanais foghlama na scoláirí

 

RÁITIS AR CHLEACHTAS ÉIFEACHTACH

  • Soláthraíonn múinteoirí teagasc ar ardchaighdeán a spreagann rannpháirtíocht na scoláirí agus a thacaíonn le deiseanna uathrialacha foghlama. Coinníonn múinteoirí cothromaíocht idir a n-ionchur féin agus rannpháirtíocht agus freagairt tháirgiúil na scoláirí.

 

GNÍOMHAÍOCHTAÍ LE DÉANAMH CHUN NA SPRIOCANNA A BHAINT AMACH

 

 

  • Sraith straitéisí maidir le cumarsáid éifeachtach a scaipeadh ar mhúinteoirí
  • Difréail a dhéanamh ó thaobh ceisteanna de ionas nach mbeidh aon dalta imníoch nó faoi bhrú a bhfreagairt.
  • Béim ar dhaltaí a spreagadh chun obair a roinnt níos minice le chéile
  • Go ndéanfar cuid de na MRBanna ó bhéal más féidir
  • Deiseanna cainte a chruthú sa dóigh go mbeidh sé nadúrtha ag daltaí a bheith ag caint go foirmiúil le chéile i gcoimhthéacs foghlama de
  • A rá le daltaí agus le tuismitheoirí go rialta go bhfuil an-tábhacht ag baint le caint, cur in iúl agus cumarsáíde mar scíl foghlama

 

CÉ ATÁ FREAGRACH

  • Coiste teagaisc agus foghlama
  • Múinteoirí Ranga
  • Múinteoirí Ranga
  • Múinteoirí na Sraithe Sóisearaí
  • Múinteoirí agus bainistíocht
  • Foireann teagaisc agus bainistíocht

 

FRÁMA AMA DO GHNÍOMHÚ

 

2023-2026

 

CRITÉIR RATHA

  • Feabhas sna freagraí ó mhúinteoirí agus ó dhaltaí i gcomparáid le suirbhéanna níos luaithe.
  • Measúnú múinteoirí i bhfoirm aiseolas ag cruinnithe foirne, ó cheistneoirí agus ó fhreagraí ar Microsoft Forms.
  • Suirbhé a dhéanamh imeasc tusimitheoirí an mothaíonn a gcuid páistí go maith agus go dearfach ag caint srl sa seomra ranga

 

 

Oiriall Twitter

Cnoc an Chonnaidh, Muineachán, H18 W897  eolas@oiriall.ie  +353-(0) 47 72344